Thursday, June 18, 2009

alhamdulillah..

bismillah...

alhamdulillah...segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam...semalam adalah hari y amat bermakna bagi eiyka dan sahabat2...17/6/2009 dengan rasminyer kami dinobatkan sebagai hirijat jamiatul yarmouk...



kemasukan deligasi profesor


gembira dan sedih bercampur baur ketika ketibaan deligasi profesor masuk ke dlm dewan...air mataku berguguran ke bumi x dpt ditahan2...nk hirij dah ker aku ni...hatiku berbisik...ahh sebak...aku menatap barisan lecture2 y penah mengajarku satu persatu...tanpaku sedari air mata ku semakin laju megalir membasahi pipi ku...sahabatku y duduk besebelahan dgnku menenangkan aku...



ni my dear sue


beberapa minit selepas itu sahabat karib ku menghantarkn sms kepada ku berbunyi
"Tahniah..hari ni kita dah begraduan..moga kejayaan ini bukan sahaja dinama malah,mampu membanggakn semua pihak..mabrook fiki.." aah rase mahu bangun dan pergi ketempatnyer dan memeluknyer erat2...dier la sahabat y amat memahamiku dikala aku binggung,selalu mendorong serta menguatkanku tika aku merasa lemah,saling bekongsi rahsia hati,susah dan senang aku dimedan ini banyak kami kongsikan bersama...time kasih kawan ku...



kat maqa3d masing2



housemate ku


aku naik ke pentas dlm keadaan mata y berkaca,aku cuba mehan dan cuba menutupnyer dgn sekuntum senyuman...sebaik aku duduk di tempat ku...aku terus membuka syahadah y aku terima...ku panjat kn rase syukur y tidak terhigga kdp Tuhan sekalian alam...perasaan gembira y x dpt digmbarkn itu seketika mematikan tumpuan ku pada sidang dewan y masih lagi berlansung...aku gembira kerana dpt merealisasikan impian ibu bapa ku,impian ku,impian keluargaku...tetapi dlm aku gembira ade juga menjengah perasaan hiba kerana dihari y bermakna ini,org y terpenting dlm hidupku tiada disisiku...juga aku sedih mengenagkn detik2 perpisahan dgn sahabat2 y setelah sekian lama bersama(dah mcm adik beradik) dan sedih meninggalkn alam pengajian peringkat ijazah yang sgt bermakna bagiku yang ku kira sgt mengujiku...



ikibiats wa ikibiuns


ni kat luar dewan


eheemmm...huhuhu,aper la sedih2 lak kn...tpi itu la hakikatnyer...bila maner,aper y kiter ushakan sekian lama membuahkan hasil...kat sini eiyka nk ucap kan tahniah buat sahabat2 yang telah begraduan pada fasal ni...alaf mabrook fi kullu kum...semoga dgn ilmu y telah kiter pelajari dan kiter amati ini dpt kiter amalkn dan dapt kiter samer2 berkongsi agar semuanyer tidak sia2...i.allah,dan terima kasih jgk kepada kawan2,akak2 n adik2 y turut serta meraikn kami semalam..

3 comments:

  1. mubarak ya ukhti...
    asifah asyan ma bagdir hudur li haflah khirij...
    ala kullin, mubarak...
    ma'a taufiq wan najah fi hayatik al mustaqbalah

    ReplyDelete
  2. syukran ya habibti...
    ma fi musykilah,a3la rok si...
    wa lakin,labudda ilik tazhab ila baiti qobla ana safar ila malizia...asyan li tadbah ili...huhu

    ReplyDelete
  3. Akid aruh indak...ma bansa..insAllah..
    bas, ma ba'rif syu atbuh :D

    ReplyDelete

 
Free Blogger Templates Blogger Styles