Wednesday, May 6, 2009

bagaimana aku ingin meluahkan sebak ku ini....


bagaimana aku ingin meluahkan sebak ku ini....
setiap saat mengira detik-detik terakhir bergelar mahasiswa...
pendidik yang tidak pernah jemu dalam mendidikku...
sahabat yang senantiasa mendukungku....
yang bakal ku tinggalkan...

bagaimana aku ingin meluahakan sebak ku ini...
kenangan yang tercipta amat indah bagiku dikala sunyi...
ketawa mereka semakin dekat dan terngiang-ngiang di telingaku...
memek muka mereka pasti ku rindu...
menyukarkan aku untuk melangkah meninggalkan alam ini...

bagaimana aku ingin meluahkan sebak ku ini...
disini lah aku belajar erti pengorbanan...
disinilah aku belajar makna kesetian...
disinilah aku belajar maksud persahabatan...
dan disinilah aku belajar mengenal pendirian...

ahhh..bagaimana aku ingin meluahkan sebak ku ini...
tidak terhan tahan bila dikenangkan...
seakan ianya hampir tersembur bila kata perpisahan diungkapkan...
hanya iman yang dapat bicarakan...
ketika tangan...ku angkat kan memohon kesejahteraan keatas kalian...
moga apa yang diperjuangkan bersama di medan ini...
bertunjangkan keimana menuju Tuhan...

No comments:

Post a Comment

 
Free Blogger Templates Blogger Styles